Lucia, snö & biff.

Nu är vi nästan färdigpackade! Imorgon bär det av till älskade Göteborg för en veckas julmys. Nästan alla klappar är inhandlade, så jag känner ingen som helst stress. På tisdag ska äntligen bandaget av och jag ska nu börja träna upp knät igen. Var hos en sjukgymnast idag. En riktig biff som har ett förflutet som personlig tränare. Det kändes jättebra. Han sa att om jag tränar upp båda benen bra, så kanske vänster knä inte behöver opereras. Vi siktar på det.

Det är verkligen riktig julkänsla här i Stockholm. Snön ligger tjock och idag var det riktig storm. Skulle tippa på 30 cm på två dagar. I måndags plockade vi därför fram snowracern. Livia älskade verkligen att åka, både i backar och på plana ytor. Hon skrattade högt och ville åka mer! Härligt!
I tisdags hängde även Lova med på åket. Jag åkte själv in till stan och träffade Carina och Linda. Det är så synd om Carina...stackare med bamsemage! Hon kunde inte ens prova skor... Nu har hon gått nio dagar över, men de ska till SÖS imorgon och se om hon kan bli igångsatt. Hur som helst, så kommer den lille/a vara ute när vi kommer hem igen. Jag längtar så!




Glöggträffen i lördags blev väldigt lyckad. Massa fika och massa lek. Efter tre timmar skrek barnen i kör av trötthet och golvet var fyllt av russin. Barn älskar nämligen russin. Livia i synnerhet, helt besatt. En dag skrek hon i 30 min av ilska när hon inte fick några. Hon vet ju vart de står...
Hur som helst, luciahelgen fortsatte på söndagen med fika med lite släkt. Det var vi som stod för kalaset (lokalen iallafall) och även underhållningen i form av en liten tärna vid namn Livia. Vilket vackert barn vi har. Ojoj! I present av sin gammelfarmor fick hon en liten teservis i porslin. Den var en riktig hit. Livia drack ur kopparna, rörde med skedarna, torkade med servetterna och hällde med kannan. Det var så kul att se. Hon var så försiktig. Då och då blir man så förvånad över vad hon kan...



Då så. Det var det. Ses snart alla göteborgare!
1 Farmor Lena

Herre Gud vilken vacker luciatärna!!! Hon stod där med sitt ljus i handen. Man blir tårögd.

En stor julkram till hela familjen och även släkten i Göteborg kan få en kram också från oss i Stockholm :)

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: