2 vab+1 jobb+1 vab=dags att fara!

Vabbat två dagar, jobbat en och imorgon blir det vab igen. På utvecklingssamtalet sa fröken till mig "hon är ju ofta snuvig och visst kan man vara på dagis då, men det är föräldrar som har reagerat". VA? Därför får hon vara hemma hela veckan, även om hon är hur pigg som helst. Vill inte ge dem en chans att tycka att vi är dåliga föräldrar som skickar ett snorigt barn till dagis. "Ni kanske ska ta en odling och se så att allt är ok". Så snuvig är hon inte, hallå! Enligt min mamma hade jag jämt två gula streck under näsan när jag var liten, men så är det verkligen inte. Fy, vad jag hatar att bli utpekad. De tror säkert att det är Livia som smittar hela tiden.
Det var iallafall ingen trevlig upplevelse det där utvecklingssamtalet...kände mig mest arg faktiskt. Visst var det kul att höra hur hon var om dagarna, men annars kändes det ganska meningslöst. Hon är en snorig unge som inte kan prata kunde de lika gärna ha sagt...och hon puttar de andra barnen som vill leka med henne...och så vill hon inte rita, men hon äter iallafall bra.
Igår sa Livia kack (katt), mmm (mu), ko (ko), bä (fårets läte), is (gris) och ko (sko). Det ni!

Imorgon ska jag som sagt vabba igen. När Jonas kommer hem ska vi ge oss iväg mot Edsvik. Edsvik är min mormor och morfars fina landställe vid Grebbestad (Bohuslän). Där ska vi fira midsommar med min härliga släkt. På söndag åker vi vidare till Göteborg där vi ska stanna i hela sex dagar! Ska bli så himla skönt och sååå kul med en veckas semester i Sveriges goaste stad.
Innan Jonas kommer hem imorgon ska jag hinna packa till mig och Livia, dammsuga, våttorka (har spillts en del juice senaste dagarna så golvet är alldeles kletigt på sin ställen), vattna, tvätta toaletten, vika tvätt. Jag kan nämligen inte lämna en skitig lägenhet. Det är ju så skönt att komma hem till ett rent hem sen :)

Så, trevlig midsommar allesammans! 

ps: idag fyller världens bästa Julia 25 år. hurra hurra hurra hurra :ds
1 Farmor Lena

Hon är världen mest goa, intelligenta barnbarn. Hon sa faktiskt issa (kissa) när hon skulle på pottan hos farmor och farfar också. Brås hon månne på farföräldrarna tro :). Trevlig midsommar till hela släkten i goa Göteborg.

Kram Farmor

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: